Виступ на педраді з теми "Зростання професіоналізму вчителя в системі компетентісно-орієнтованого навчання" , березень 2014року ( власний досівд)
«Мозковий штурм» спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки.
Мета «Мозкового штурму» в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу. Після презентації проблеми та чіткого формулювання проблемного питання (його записую на дошці) пропоную усім висловити ідеї, коментарі, навести фрази чи слова , пов’язані з цією проблемою. Записуємо усі пропозиції на дошці чи на великому аркуші паперу в порядку їх виголошення без зауважень, коментарів чи запитань. Найкраще проводити цю форму роботи на початку уроку.
«Мозковий штурм» спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки.
Мета «Мозкового штурму» в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу. Після презентації проблеми та чіткого формулювання проблемного питання (його записую на дошці) пропоную усім висловити ідеї, коментарі, навести фрази чи слова , пов’язані з цією проблемою. Записуємо усі пропозиції на дошці чи на великому аркуші паперу в порядку їх виголошення без зауважень, коментарів чи запитань. Найкраще проводити цю форму роботи на початку уроку.
1.
Вивчаючи у 6 класі
тему «Числівник», доцільно поставити проблемне запитання:
«Сотня,тисяча,мільйон,нуль,мільярд- іменники чи числівники?» Отримавши
відповіді дітей(а вони будуть протилежними, суперечливими)дати правильну
відповідь: «Це числівники,але мають усі ознаки іменників».
2.
У 8 класі ,
вивчаючи українські історичні пісні та думи, пропоную таке проблемне питання:
«Чи припинився зараз процес творення історичних народних пісень? Чому ви так
думаєте?»
3.
9 клас . «Двокрапка у
безсполучниковому складному реченні». На етапі мотивації навчальної діяльності
«створюємо» проблемну ситуацію: «Чому в реченнях двокрапка?
1. Довго, довго Україна сліпа й
глуха буде:
Засліпили, заглушили лукавії люде.
2. Не змогли нас супостати взяти
у кайдани свої :
Ми
боронили наші хати, наші тихії гаї.
4.7 клас. На етапі узагальнення і
систематизації знань: визначити провідні думки новели Л.Пономаренко «Гер
переможений»(У будь-якій ситуації залишатися людиною; засудження війни ,
жорстокості; уславлення гуманізму , чуйності, доброти).
5. 8 клас.
«Речення з однорідними членами»
Визначте термін, тлумачення якого почуєте:
-
…- це слово або група слів, що виражають окрему думку і мають
граматичну основу.
-
…-це два або більше слів, пов’язаних граматично і за змістом.
-
…-це підмет і присудок.
-
…-це речення,де є і підмет,і присудок.
-
…-це речення, де граматична основа виражена одним головним
членом речення.
-
…- це речення, що складається лише з граматичної основи.
-
…-це речення, яке поширене другорядними членами речення.
«Мікрофон»
надає можливість кожному учневі сказати щось швидко, по черзі,відповідаючи
на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Відповіді не коментують і
не оцінюють.
8 клас. На етапі узагальнення
вивченого матеріалу дати відповідь на проблемне питання: «Зрадити в житті
державу – злочин. А людину – хіба можна?» (Життя і творчість Марусі Чурай).
8 клас. Леся Українка «Давня казка»
На етапі закріплення вивченого: «У чому полягає
призначення поета в суспільстві?»
На
будь-якому уроці на етапі рефлексії:
-Сьогодні на уроці я був-------------------
дізнався
зміг(не
зміг)
прагнув……….
Етап «Очікувані результати»:
-
Чого ви очікуєте від уроку?
«Ажурна пилка»(«Мозаїка»,»Джиг-со»)
Ця технологія використовується для
створення на уроці ситуації , яка дає змогу учням працювати разом для засвоєння
великої кількості інформації за невеликий проміжок часу. Ефективна і може
замінити лекції в тих випадках,коли початкова інформація повинна бути донесена
до учнів перед проведенням основного(базисного)уроку або доповнює такий урок. Заохочує
учнів допомагати один одному вчитися навчаючи.
Вивчаючи у 6 класі відміни іменників, діти отримують завдання об’єднатися у
«домашні» групи і виконати дані на
різнокольорових картках завдання: кожній групі підготувати інформацію про одну
із відмін іменників так, аби потім дохідливо розповісти іншим. Потім учасники
груп об’єднуються у експертні групи, де представники кожної «домашньої» групи
пояснюють засвоєний матеріал іншим дітям і таким чином набувають нових знань.
Учасники експертних груп
повертаються у «домашні» групи і діляться знаннями ,набутими у експертних
групах, з іншими учнями цієї групи.
Клас об’єднується в загальне коло
для підбиття підсумків уроку(як правило, це побудова схеми, таблиці, графічної
моделі). Таким чином усі учні оволодівають розумінням принципу поділу іменників
за певними ознаками на відміни.
Технологію «Ажурна пилка» доцільно
застосовувати на уроках засвоєння нових знань , особливо у старших класах на
уроках української літератури ( життєвий і творчий шлях письменника (І –ий
урок), творчість письменників, що вивчається оглядово).
Немає коментарів:
Дописати коментар