пʼятниця, 16 жовтня 2015 р.

Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
ім. М.В.Остроградського
Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови й літератури
у 2013-2014 н.р.

10 клас
Українська мова

1.Назвіть ознаки культури мовлення, обгрунтуйте  їх. Якими літературними нормами вони виражаються. Запишіть інформацію у науковому стилі. (2стр)                                                           13б + 12б. за грамотність = 25б.
2.Випишіть лише ті слова, де звук І виник унаслідок чергування з О або Е.
З останніх букв виписаних слів має скластися відома українська приказка.8б
Ліс, сузір’я,вітер, пісок,узвіз, очікувати,робітник, білий, місяць, схід, прізвисько, свідчення, корінчик, діло, горіх, випікати,зачіпає, річка, рів, сіно, щічка, сніг, невід, радісно, спів, Харків,місто, пішки, прізвище, рід, звір, пірце.
3.Прочитайте текст, виконайте завдання до нього:
А) Знайдіть у тексті речення з прямою мовою, накресліть схеми, зазначивши номер речення. Перетворіть конструкцію з прямою мовою на речення з непрямою, запишіть                                                                +2б+3б=6б.
Б) Зробіть синтаксичний розбір останнього речення                           5б.
В)Поясніть орфограми у виділених словах.                                             3б.
(1) Наше життя – це те, що ми думаємо про нього. (2)І щоб воно було щасливим, щодня ми повинні робити добрі справи. (3) Добра справа,  –казав один мудрець, – це те, що викликає усмішку радості на обличчі іншої людини.
(4)Забувайте про свої власні неприємності, намагаючись подарувати хоч крихту щастя іншим. (5) Роблячи добро людям, ви перш за все допомагаєте собі,–  сказав якось Бенджамін Франклін. (6) Ніколи не намагайтесь звести рахунки з вашими ворогами, тому що цим ви принесете собі більше шкоди, ніж їм. (7)Робіть так, як генерал Ейзенхауер: ніколи не думайте ані хвилини про людей, яких ви не любите ( За Д.Карнегі)





10 клас
Українська література
1.Чому І.Я.Франко назвав І.С.Нечуя-Левицького  «се великий артист(митець) зору, се колосальне, всеобіймаюче око України»
(2 стор)                                                                                                 24б.
2. Складіть табличку  негативних (5-6) та позитивних (5-6) впливів, які сприяли формуванню Чіпки Варениченка                               12б.
3. Установіть відповідність
Художній засіб
Приклади
А  риторичне питання
1  Як добре те, що смерті не боюсь я
 І не питаю, чи тяжкий мій хрест
Б риторичне звертання
2  О, земле втрачена, явися
Бодай у зболеному сні…
В  алітерація
3  Хтось ними плакав, мучився, болів,
Із них почав і ними ж завершив
Г антоніми
4  А тут – жаха ) набряклий вітром обрій:
Привабить,зрадить і віддасть воді
Д символ



4.З'ясуйте строфу, римування, розмір, риму цієї поезії:            8б.
Над світом високі тополі
Несуть своє горде крило…
Належим  жіночій ми долі,
Куди б нас життя не вело

                                     І Драч

Немає коментарів:

Дописати коментар